Tlaky s veľkou činkou v ľahu na šikmej lavici hlavou dole (decline bench press)

Benčpres hlavou dolu

 

Cvičíte na lavicu so sklonom cca 15 – 30 stupňov s opierkami nôh, aká sa používa aj pri precvičovaní brušného svalstva, v ľahu dolu hlavou. Pri uhle väčšom ako spomínaných 30 stupňov je do cviku už príliš zapojený široký sval chrbtový a môžu sa dostavovať nepríjemné pocity v ramenách a oblasti krčnej chrbtice.

Šírka úchopu je taká, aby v spodnej fáze cviku pomyselná priamka vedená predlaktím zvierala s osou činky približne pravý uhol. S nádychom spúšťate činku k hrudníku (podľa sklonu lavice sa tyč dotýka spodného okraja hrudnej kosti, prípadne hrudníka niekde pod prsnými bradavkami).

S výdychom vytlačíte činku smerom nahor do napätých paží. V spodnej polohe žrď činky neodrážíte, ale kontrolovane ju zastavíte! Dráha činky zviera s podlahou pravý uhol.Lakte sú po celú dobu cvičenia umiestnené pod žrdí činky – tzn. neprotlačujete je k trupu!!! Pri cvičení tohto cviku a jeho variantov náležite oceníte, ak ho môžete vykonávať na multipress. Ten vás zbaví starostí s udržaním rovnováhy činky v nezvyčajnej polohe.
Upozornenie: cvik a jeho varianty nie sú vhodné pre cvičencov pokročilejšieho veku, pri problémoch s vysokým krvným tlakom, pri glaukóme a iných očných chorobách a nehodí sa ani pre úplných začiatočníkov

Zameranie: Veľký prsný sval v jeho spodnej časti – „podrezáva“ prsia.